DRUŠTVENE MREŽE I UČENJE STUDENATA
Keywords:
visoko obrazovanje, studenti, proces učenja, društvene mreže, studiranjeAbstract
Uporedo sa razvojem društvenih mreža dolazi do njihove implementacije u oblast visokog obrazovanja, čime se aktuelizuju pitanja odnosa mladih i novih tehnologija, kao i uticaja socijalnih medija na akademska postignuća studenata. Cilj istraživanja je ispitivanje percepcija studenata o uticajima društvenih mreža na proces učenja. U istraživanju je primenjena deskriptivna istraživačka metoda, tehnika skaliranja, a za potrebe istraživanja korišćen je namenski konstruisan instrument skala procene Likertovog tipa. Uzorak istraživanja je nameran i čine ga 314 studenata Filozofskog fakulteta u Nišu sa različitih studijskih programa. Rezultati istraživanja pokazuju da studenti imaju uglavnom pozitivne stavove prema uticaju društvenih mreža na proces učenja. U odnosu na nezavisne varijable istraživanja, statistički značajne razlike u odgovorima ispitanika prisutne su kod varijable pripadnost studijskom programu i varijable učestalost pristupanja društvenim mrežama. Pedagoške implikacije istraživanja odnose se na mogućnosti unapređivanja nastavne prakse na visokoškolskim ustanovama uvođenjem novih medijskih tehnologija, uz inicijative koje podržavaju efikasno učenje i veći razvoj digitalnih kompetencija studenata.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Univerzitetska misao
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.