STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE O BEZBEDNOSNOJ KULTURI NA INTERNETU

Authors

  • Mina Mavrić Author
  • Maida Bećirović Alić Author
  • Semrija Smailović Author

Keywords:

bezbednost, bezbedonosna kultura, opasnosti na internetu, porodica, stavovi učenika osnovne škole

Abstract

Problem istraživanja predstavljen u radu usmeren je na sagledavanje stavova učenika osnovne škole u pogledu poznavanja opasnosti koje postoje na internetu. Socio–demografska struktura uzorka, kao prediktorski model istraživanja omogućila je sagledavanje uticaja pojedinih varijabli na stavove učenika o opasnostima na internetu. To su: pol, razred, sredina življenja (selo-grad), struktura porodice, radni i obrazovni status oba roditelja. Istraživanje je obavljeno sa ciljem da se utvrdi da li se stavovi učenika u vezi prepoznavanja opasnosti na internetu statistički značajno razlikuju s obzirom na kontrolne varijable istraživanja. Istraživanjem su obuhvaćeni učenici osnovnoškolskog uzrasta. Rezultati istraživanja ukazuju da struktura i obrazovni status porodice kao značajne kontrolne varijable direktno utiču na prirodu stavova učenika o opasnostima na internetu. Statistički značajna razlika u stavovima je utvrđivana sa obzirom na uzrast, ali u odnosu na pol i radni status roditelja, statistički značajna razlika u stavovima učenika o opasnostima na internetu ne postoji.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2024-12-27

How to Cite

STAVOVI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE O BEZBEDNOSNOJ KULTURI NA INTERNETU. (2024). Univerzitetska Misao, 23(23). http://publikacije.uninp.edu.rs/index.php/um/article/view/240