UPOTREBA MOTIVACIONIH UBEĐUJUĆIH FAKTORA U REKLAMAMA

Authors

  • Predrag Ristić Univerzitet Privredna akademija u Novom Sadu Author

Abstract

Cilj tržišnih komunikacija je da advertajzer ubedi primaoca tj. potrošača da prihvati njegovu
komercijalnu ponudu i u mnoštvu sličnih, konkurentskih usluga ili proizvoda izabere baš
njegov. Reklamiranje je ključna faza marketing procesa i od njegove efikasnosti zavisi tržišni
uspeh. Da bi se ubeđivanje preko reklama izvršilo neophodno je poznavati sve činioce u
procesu komunikacije i njihove osobine. Potrebno je analizirati sve relevantne osobine
pošiljaoca poruke, kanala prenosa, a najviše primaoca u procesu audio-vizuelne komunikacije, pomoću teorija koje objašnjavaju proces komunikacije, teorija pomoću kojih se mogu odrediti i predvideti reakcije primalaca na razne vrste i oblike informacija, njihove psihološke i motivacione faktore u procesu odlučivanja i utvrđivanjem njihove praktične primene na tržišno ubeđivanje. Utvrđivanje karakteristika i stavova potrošača, njihovih mehanizama motivacija i potreba i definisanje načina njihovog korišćenja, promene ili stvaranja novih od strane tržišnog komunikatora-advertajzera je ključni uslov koji treba da se ispuni da bi se postiglo ubeđivanje tj. plasiranje nekog proizvoda, usluge ili ideje. U tu svrhu primena psiholoških mehanizama u reklamiranju i na njima bazirano ubeđivanje je jedino efektivno sredstvo i kao takvo neophodni element ubeđivanja putem audio-vizuelnih medija. Emocionalni faktori - humor, strah, zadovoljstvo i faktor ega imaju veliki uticaj na efektivnost ubeđujućih komercijalnih poruka i njihova upotreba u tržišnim komunikacijama je velika.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2024-07-05

Issue

Section

Articles

How to Cite

UPOTREBA MOTIVACIONIH UBEĐUJUĆIH FAKTORA U REKLAMAMA. (2024). Ekonomski Izazovi, 25(25). https://publikacije.uninp.edu.rs/index.php/ei/article/view/128