Potrošački identitet u vremenu globalnih medija i reklama
Keywords:
potrošački identitetAbstract
Društvo savremene informatičke civilizacije suočeno je sa izazovima koji su globalno rasprostranjeni. Ključnu kohezionu ulogu globalnog društva imaju novi mediji i društvene mreže čiji se potencijal ogleda u umrežavanju društava različitih kultura i tradicija. Tvoreći zajedničke karakteristike globalnog društva stvaraju se i identični modeli ponašanja posredstvom kojih pojedinci raznih kultura poprimaju univerzalna obeležja. Jedno od značajnih univerzalnih obeležja globalnog društva je potrošački identitet koji se utemeljuje veštim strategijama reklamno-propagandne delatnosti, plasirane posredstvom globalnih medija. Tako u postkapitalističkom društvu globalni mediji predstavljaju osnovno komunikaciono sredstvo između potrošača i konglomerata – čiji je cilj agresivno promovisanje potrošačke kulture u cilju ostvarivanja efikasnog poslovanja i profita. Imajući u vidu veliki značaj potrošačke kulture, koja oblikuje i vrednosti društva današnjice, cilj u ovom radu je istražiti potrošački identitet u kontekstu globalnih medija i reklama. U radu će biti predstavljene i analizirane osnovne karakteristike potrošačkog identiteta, kao i njegove moguće posledice na razvoj ličnosti. Razmatranje širih problemskih principa potrošačkog identiteta zahteva i analizu konteksta u kome nastaje i biva promovisana ova već dominantna vrsta identiteta današnjice. U skladu sa tim, biće istražen i opisan uticaj globalnih medija i reklama na formiranje i održavanje potrošačkog identiteta.