Menadžerski aspekti egzistiranja preduzeća na savremenom tržištu

Authors

  • Aleksandar Savic Vojnotehnički institut Author

Keywords:

profit, preduzeće, menadžment

Abstract

Profit se uobičajeno posmatra kao ciljna funkcija preduzeća, u savremenoj literaturi, naročito onoj koja se bavi menadžmentom, odnosno kao veličina kojoj pripada najčešće primarno mesto u širem spektru ciljeva preduzeća. Napori se s toga usmeravaju na pronalaženje mogućnosti i načina za realizaciju tih ciljeva. U računovodstvenim okvirima, profit, može se reći, predstavlja osnovu računovodstvenog postojanja, pri čemu su, pod uticajem zahteva poslovne prakse, računovođe primarno zaokupljene problemima merenja i iskazivanja te veličine. Finansijska teorija nastoji da objasni suštinu preduzeća preko raspodele profita, pronalazeći na tom području osnovne motive njihovog funkcionisanja. Problemi koji, pri tome, na direktan ili manje direktan način tangiraju profit, su različiti i kao takvi u literaturi odvojeno eksploatisani. Iz perspektive finansija cilj preduzeća je maksimizacija dobiti. Sporno je merilo dobiti: maksimizacija profita ili maksimizacija tržišne vrednosti preduzeća. Iza ovog spoljašnjeg neslaganja stoje fundamentalne razlike po pitanju uloge rizika i neizvesnosti u vrednovanju bogatstva. 

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2024-12-26

How to Cite

Menadžerski aspekti egzistiranja preduzeća na savremenom tržištu. (2024). Ekonomski Izazovi, 26(26). https://publikacije.uninp.edu.rs/index.php/ei/article/view/47